alleoppskrifter.no

mandag 9. juni 2014

Tex-Mex cornbread cup cakes

Tex-Mex cornbread cup cakes
 

Det er nå ca. to år siden jeg hadde en oppskrift på 'cup cakes' eller muffins (Chili Cup Cakes) og det er på tide med en ny; 'Cornbread' muffins med mais og Jalapeños. Jeg har fortsatt ikke tenkt å gå "rosabloggerne" i næringen. Hovedfokuset mitt er matretter fra hele verden inkludert Skandinavia og med stor vekt på autensitet. Cornbread er et vanlig brød i det amerikanske kjøkken, særlig knyttet til sør- og sørveststatene, men etter å ha laget Cornbread første gang, vil jeg heller si at sukkerbrød er en mer presis beskrivelse. Det var så søtt at det passer bra til å lage 'cup cakes' tenkte jeg, og her er mexicanske muffins med mais og Jalapeños. Jeg har byttet ut vanlig hvitt sukker med brunt sukker.


Fremgangsmåte


Kakeformer i muffins-brett.
Sett kakeformer i et muffins-brett.


Smeltet smør, brunt sukker, mais, Jalapeños og revet ost.
Bland smeltet smør og brunt sukker. Visp inn eggene, ett om gangen og ha i mais, finhakket Jalapeños og revet ost.



Bland inn de tørre ingrediensene til slutt.
I en egen bolle, bland mel, maismel, bakepulver og salt. Tilsett mel-blandingen til røren og kjør mikseren til den er jevn.



'Cup cakes'-røre i kakeformer.
Fordel røren i kakeformene og ha gjerne en Jalapeño på toppen.


Dryss med litt revet ost når det er ti minutter igjen av steketiden.
Stek i forvarmet ovn i 45 minutter på 150 grader. Dryss over litt revet ost når det er ti minutter igjen.


Ingredienser



Ingredienser:
  • 250 g smeltet smør 
  • 2,4 dl brunt sukker 
  • 4 egg 
  • 1 boks (200 g) mais 
  • 2 ss Jalapeño chili, finhakket
  • 1,2 dl Jarlsbergost, revet 
  • 1,2 dl Cheddarost, revet
  • 2,4 dl hvetemel 
  • 2,4 dl fint maismel
  • 4 ts bakepulver 
  • ¼ ts salt


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar