alleoppskrifter.no

onsdag 16. juli 2014

Freddy's Inferno Salsa

Freddy's Inferno Salsa
Her er en ganske sterk salsa basert på Tabascos Dante's Inferno Salsa. Dette er min favoritt-salsa og jeg har perfeksjonert salsaen med mango og samtidig tatt meg den frihet å gi den en nytt navn. Mangoens sødme er perfekt i kombinasjon med habanerosausen. Jeg har eksperimentert med forskjellige typer chili, syltede Jalapeños og fersk Habanero. Jalapeños går bra, men med Habanero blir det i overkant sterkt. Forøvrig skal det i følge originaloppskriften skal det være zucchini og gressløk, men det har jeg byttet ut med med squash og vårløk.


Freddy's Inferno Salsa med tortillachips.
Serveres til grillmat eller Tacos.

Fremgangsmåte


Bland squash, bønner, løk, tomat, mango, chili, vårløk, hvitløk, basilikum og timian i en bolle.

Bland italiensk dressing og Tabasco habanerosaus og hell over grønnsaksblandingen og sett i kjøleskapet til den er klar til servering.

NB! Salsaen blir best om den får stå å trekke i kjøleskapet til dagen etterpå.


Ingredienser


Ingredienser:
  • 2 dl squash, skåret i terninger
  • 1,2 dl sorte bønner, kokt, avsilt og skylt i kaldt vann
  • ½ løk, finhakket
  • 3 plommetomater, skåret i terninger
  • 1 mango, skåret i terninger
  • 2 stk chili, finhakket uten frø
  • 2 ss vårløk, finhakket
  • 2 fedd hvitløk, finhakket
  • 6 basilikumblader, skåret i tynne strimler
  • ¼ ts timian, finhakket
  • 1,2 dl italiensk dressing (Wisbone eller Idun)
  • 2 ½ ss Tabasco habanerosaus

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar